Tweede dag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Christa Steeg - WaarBenJij.nu Tweede dag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Christa Steeg - WaarBenJij.nu

Tweede dag

Door: Cambridge2012

Blijf op de hoogte en volg Christa

21 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vandaag om 7 uur opgestaan, ze staan hier echt al vroeg op! Al voor half 7 waren ze wakker.
Ontbijt was (gelukkig) geen echt engels ontbijt,ze zegt dat de meeste engelse dat eigenlijk alleen eten als ze naar een hotel gaan, want t kost heel veel tijd om t te maken en je wordt er als je t iedere dag zou eten dik van:p
Degene aan wie k t op de language school had gevraagd hadden ook allemaal net als ik brood met beleg en cornflakes, fruit dat soort dingen.

Vannochtend werd ik weggebracht met de auto tot de helft dus dat ik alleen maar laatste stukje hoefde te lopen, in de straat waar mijn school zit zitten heel veel andere scholen waardoor t heel druk is met auto's dus lopen is ook sneller en anders zou ze ook te laat op der werk komen.

Eenmaal op school aangekomen wist ik niet zo goed waar ik naartoe moest enzo.. Maar toen kwam student naar me toe en zei je kan in kantine wachten en raakte ook af en toe aan de praat met andere dus voelde me steeds meer op me gemak. Er waren nog 2 andere nieuwe 1 uit belgie (franse deel) en 1 uit duitsland. We kregen eerst een powerpoint presentatie met algemene informatie en iedere keer kwam er iemand van de school om informatie te geven dat was welheel grappig dus we hebbe iedereen die er werkt ontmoet sommige zien der ook echt heel brits uit en hebben zo'n super duidelijk accent echt heel leuk!.( Er kwamook iemand van de receptie speciaal naar me toe omdat ze ook christa hete en die naam komt zeniet vaak tegen:p.) En ze hebben ook allemaal hun eigen specialiteiten de ene is voor echt vragen over de cursus de ander voor vragen over accomodatie je kan ook naar receptie toe voor als je ergens naartoe moet en je wilt weten hoe je er het beste kunt komen maar oom als je bv naar de tandarts moet. met alle vragen ook die niet met de studie te maken hebben kun je naar ze toe het is dus ook soort van vvv. Het is echteen hele leuke kleine school gezellige sfeer. De aziaten zijn wel in de.meerderheid:p er is ook een computer lokaal en bibliotheek waar je kunt leren.

We kregen ook een toets van een uur en een gesprek voor niveau te toetsen mijn ik begin morgen in advance klas(c1) ben heel erg benieuwd

Daarna kregen we nog rondleidin door school, en een oefenles van een uur en daarna nog een rondleiding door de stad en lieten ze de belangrijkste dingen zien, bv post kantoor, apotheek, waar je douschespulle enzo kon halen, ook zei ze en liet ze zien dat is eigenlijk best wel grappig, raar en logish tegelijk. Dat als je (voelt) dat je gevaar loopt moet je naar t politie bureau of naar de mac donalds!! gaan. Want als alles dicht is is de mac donalds heel vaak nog open en er zijn altijd mensen binnen om te helpen.

Het eten op school: er is een kantine waarje eten kan kopen, s'ochtens hebben ze croissants en wafels en smiddags van die voorverpakte sandwidches en vers warm eten, ik heb vandaag fish en patatoes gegeten:p. Het is opzich niet duur ik moest 3,40 pond betalen. S'avonds lasagna gegeten in gastgezin.

Ohja wat wel btje stom was s'ochtens zeiden ze je kan een fiets huren als je wilt, en toen na de pauze vroeg ze of we een fiets hadden gehuurd want dat kon blijkbaar iedere maandag tijdens de lunch pauze, maar dat wist ik dus niet.

Ga een btje van hakop de tak:p maar na de rondleinding in de stad konde we in de stad blijven en waren we vrij om te doen wat we wilde, dus heb jasper en jimgebeld en hebben toen in de stad ergens wat gedronken en daarna zijn zemeegegaan naar de fiets verhuur die zit gelukkig vlak bij de school. Heb een paarse mountainbike zal er binnenkort wel een foto van maken. Moet wel oppassen dat die niet wordt gestolen want ze houden hier net als in nederland :p van fietsen jatten.
Het was eigenlijk best makkelijk, makkelijker dan ik had verwacht om links te fietsen je went er snel aan en volgt gewoon derest. alleen bochten zijn soms een btje moeilijk want je bent dan geneigd om tog naar recht te gaan.
Wat trouwens ook echt super grappig is wat ik niet wist is dat de remmen hier ook andersom zijn dus de voorrem zit links en de achterrem rechts.

Het is wel een hele lange blog geworden...

Gister had ik zoiets van waar ben ik aan begonnen waarom heb ik dit gedaan, maar nu k steeds meer begin te wennen en mensen leer kennen en gastgezin beter leer kennen en bekender ben met hoe t hier gaat. Begin ik het steeds leuker te vinden en heb zin in morgen!
Maar ga nu slapen zodat ik goed uitgerust ben voor de eerste lesdag morgen:)


  • 21 Mei 2012 - 21:15

    Jacquelien:

    Tsja, als je vroeg naar bed gaat, word je ook vroeg wakker ;)
    Wat grappig dat de remmen omgedraaid zitten!!

    Heeeeel veel plezier!
    Xx

  • 23 Mei 2012 - 08:05

    Brigitte:

    Haha grappig ja. Links rijden went erg snel.
    Als je het hier straks maar niet doet : )

    Veel plezier x Bri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Een reis met Study Travel

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2012

elfde dag

30 Mei 2012

Tiende dag

28 Mei 2012

Negende dag

27 Mei 2012

Achste dag

26 Mei 2012

Zevende dag
Christa

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 6145

Voorgaande reizen:

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: