Derde dag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Christa Steeg - WaarBenJij.nu Derde dag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Christa Steeg - WaarBenJij.nu

Derde dag

Door: Cambridge2012

Blijf op de hoogte en volg Christa

22 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Vandaag was mijn eerste echte officiele schooldag,
Ik heb 3 verschillende leraren op een dag, dat vind ik goed want zo hoorje ook verschillende accenten en ze hebben hun eigen manier van kes geven. De dag is verdeelt in blokken: je hebt een blok tot koffiepauze een blok tot lunch en een blok tot half 4. De pauzes zijn wel heel lang koffie pauze 25 min. Lunch een uur!

De 2e leraar is echtheel goed veruit de beste van de 3! hij is grappig en uit zichzelf goed met expressie enzo, dat maakt t heel makkelijk om naar te luisteren. De laatste is t slechts ze legt niet echt goed uit, en de opdrachten die we moeten doen zijn btje vaag, maar volgende week beginnen nieuwe middag cursussen zo dus misschien kom ik dan bij een andere leraar, maar opzich is wel oke want zelfs al is ze niet echt goed, doe wel ervaring op.

Zit trouwens s'ochtens in een klas van 12 studenten en 's middags 14 dus dat is wel oke. In totaal zijn er 4 nederlandse in de hele school ik heb er al 1 ontmoet.

Aan het einde van de dag werd er een conversatieclub georganiseerd en ik zat dehele tijd te twijfelen of ik zou gaan of niet,want vroeg ook aan een paar andere of ze zouden gaan of niet en niemand van hun ging of was er ooit naartoe geweest dus dachtstraks gaat er niemand, maar ben uiteindelijk tog gegaan want dacht als t niks is kan ik altijd nog weggaan.
In t klaslokaal aangekomen bleek ik dus t enigste meisje te zijn... En de enigste uit europa. wewaren ong. met 10 Er waren koekjes en thee en dan kon je gewoon met elkaar praten. Ze waren heel aardig en ondanks dat ik t enigstemeisje was werd ik niet buitengesloten integendeel zelfs.

alsje hier een nieuw iemand ontmoet zijn de eerste2 vragen: what's yourname and were you from:p die heb ik deafgelopen 2 dagen echt al heel vaak gevraagd en beantwoord als je hier wordt voor gestelt zeggen ze ook altijd de naam en t land waar ze vandaan komen. Heel grappig:p

Toen de koekjes opware. Ging iedereen weg :p omdat t mooi weer was(heel warmzelfs) naar een park in t midden van t centrum,waar de studenten blijkbaar met mooi weer vaak naartoe gaan, ze vroegen of ik ook daarnaartoe kwam maar had geen idee waar t was, ken cambridge nog niet zo goed, dus toen vroegen ze of ik meewilde fietsen ( dus goed dat k fiets heb gehuurd anders kon ik niet)
Toen ik daar eenmaal was waren er allemaal groepjesmet mensen van de school, maar ik herkende niemand dus toen heeft abdul uit libie(dieook meefietste) me gelukkig aan iedereen voorgesteld. En heb toen allemaal andere mensen ontmoet en gefrisbeet was gezellig, dus was uiteindelijk tog goed datik naar conversatieclub ben gegaan! anders had ik al die mensen niet ontmoet;D.

Maar toen de weg terug nog vinden dat was best nog lastig zelfs met gps ben ik nog fout gereden :p d8 dat ikaan de andere kant van park was, ging links ipv van rechts... en ben ookvaak op de stoep gestopt om te kijken op mob of ik nog goed ging:p

Maarik ben veilig in mijn gastgezin aangekomen en nog ruim optijd voor t eten ook:) we aten gepofte aardappel was heellekker.

Daarna heb ik nog heel gesprek over van alles en nog wat gehad met de dochter kitty ze is heel vriendelijk en vind t leuk als er studenten zijn, omdat ze enigst kind is. En lang leven internet want als we iets niet begrijpen zoeke we plaatjeop op internet om te laten zien bv ze vroeg naar typisch nederlands spelletje dus ik zei sjoelen, met plaatjeis t makkelijkeruitleggen.

Ga nu laatste btje huiswerk afmaken en daarna slapen.




  • 22 Mei 2012 - 22:07

    Joop Van Steeg :

    Ha Christa,

    Fijn dat je het zo naar zijn hebt ik heb met veel belangstelling samen met mama je reisverslagen gelezen. Een paar uur terug heb ik je sms ontvangen en beantwoord ik hoop dat je hem hebt ontvangen.
    Ik ga morgen je reisverslag van 23 mei lezen.

    Slaap lekker.

    mama en papa


  • 23 Mei 2012 - 08:01

    Brigitte:

    Heey Christa dat klinkt leuk allemaal ! Doe je best en good luck !
    Geniet ervan xxx Bri

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Een reis met Study Travel

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2012

elfde dag

30 Mei 2012

Tiende dag

28 Mei 2012

Negende dag

27 Mei 2012

Achste dag

26 Mei 2012

Zevende dag
Christa

Actief sinds 15 Mei 2012
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6143

Voorgaande reizen:

20 Mei 2012 - 02 Juni 2012

Een reis met Study Travel

Landen bezocht: